اطلاع رسانی عمومی با پورتال سازمانی

مقدمه

اطلاع رسانی عمومی یکی از اصلی ترین اهداف پورتال سازمانی هوشمند می باشد. هر سازمانی با برنامه ریزی منسجم می تواند با تولید و بازاریابی محتوا هزینه های خود را کاهش دهد (اگر دولتی باشد) و مشتریان بالقوه و بالفعل بدست آورد (اگر این شرکت خصوصی باشد). با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان با استفاده از پورتال سازمانی اطلاع رسانی عمومی و تولید محتوا را به بهترین شکل انجام داد.

اطلاع رسانی عمومی و پورتال سازمانی


تولید و بازاریابی محتوایی سازمانی

هر سازمانی نیاز به اطلاع رسانی دارد. چه یک سازمان دولتی و چه یک شرکت خصوصی را در نظر بگیریم، داخل پورتال سازمانی خود قطعا بخش اخبار و مقالات را خواهند داشت. وجود اخبار و مقالات به طور کل راهنمایی بزرگی برای مخاطبین، ارباب رجوع و مشتریان خواهد بود. اما در این مقاله به این نتیجه خواهیم رسید که اطلاع رسانی عمومی و بازاریابی محتوا صرفا محدود به اخبار و مقالات در پورتال سازمانی نیست. ما نیاز به روش‌ها و راهکارهایی داریم که باعث کاهش هزینه در سازمان های دولتی و افزایش فروش و مشتری بالقوه و بالفعل، در شرکت های خصوصی شود.


وبلاگ و اخبار

وبلاگ و اخبار یکی از اصلی ترین شاخص های زنده بودن یک سایت می باشد. این موضوع در سازمان های دولتی اهمیت بیشتری دارد. دلیل آن هم این است که بخش عمده ای از نیازها و خواسته های مردم در تعامل با سازمان  های دولتی شکل می گیرد. برای مثال اطلاع رسانی در زمینه اخبار و مقالات در پاره ای از موارد باعث کاهش مراجعات مردمی به سازمان ها شود. وجود بخش اخبار، آگاهی جامعه از روند فعالیت های آن سازمان را به دنبال خواهد داشت. افزون بر این، بخش مقالات نیز سطح علمی جامعه از فعالیت های سازمان مورد نظر را افزایش خواهد داد.


سری های محتوایی

روش دیگر اطلاع رسانی عمومی استفاده از سری های محتوایی است. منظور از سری محتوایی مقالاتی هستند که لزوما در یک صفحه قرار ندارند. این سری ها ممکن است 10 مقاله باشند (بستگی به حجم اطلاعات داشته و ممکن است کمتر و یا بیشتر هم باشند). سری های محتوایی اهداف خاصی را دنبال می کنند. به طور دلیل اینکه در تعداد بیشتری از یک مقاله ارائه می شوند این است که نمی توان آنرا در یک مقاله بیان کرد.

حتما بخوانید: استراتژی محتوا در پورتال سازمانی

به عنوان مثال می خواهیم فرهنگ سازی مالیاتی را به طور مفصل آموزش دهیم. ایجاد یک سری محتوایی برای آن بسیار راهکار مناسبی می باشد. همچنین یک شرکت خصوصی اگر بخواهد یک موضوعی مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی را در استراتژی محتوایی خود بگنجاند، استفاده از یک سری محتوایی چندمقاله ای، می تواند روش مناسبی برای بازاریابی محتوایی آن شرکت باشد.

اطلاع رسانی عمومی و پورتال سازمانی


فرهنگ سازی عمومی (سازمانی های دولتی)

یکی از اهداف اصلی هر سازمان یا وزارت خانه دولتی، فرهنگ سازی عمومی آن هم به روش های مختلف است. اینکه می گوئیم روش های مختلف منظور این است که تولید محتوا صرفا یکی از روش های اطلاع رسانی می باشد. البته بهتر است بگوئیم که بهترین روش و کم هزینه ترین روش می باشد. اگر بخواهیم تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری را در اختیار داشته باشیم، حتی اگر یک سازمان دولتی باشیم می بایست هزینه های زیادی را متحمل شویم.
فرهنگ سازی عمومی می تواند صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی باشد که این موضوع به جز روش های سنتی و هزینه بر تبلیغاتی، می توانید از طریق تولید و انتشار بهینه محتوا باشد. البته الزامی نیست که محتوا صرفا در پورتال سازمانی باشد. این محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی، تبلیغات کم هزینه دیجیتالی، وب سایت های زیرمجموعه و ... وجود داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که پورتال سازمانی قابلیت های زیادی برای نتیجه بخش شدن این کار خواهد داشت که نباید آنها را نادیده گرفت.


استراتژی و بازاریابی محتوایی (شرکت های خصوصی)

اطلاع رسانی و تولید محتوا در شرکت های خصوصی به نسبت شرکت های دولتی متفاوت است. به طور کل در شرکت های خصوصی مدیران قصد کسب درآمد و افزایش فروش دارند که این یک مقوله کاملا طبیعی است. افزایش فروش نیاز به بازاریابی دارد و دانش بازاریابی بسیار گسترده بوده و شامل موارد زیادی می شود. یکی از بهترین روش های بازاریابی همان بازاریابی محتوا یا Content Marketing می باشد.

حتما بخوانید: تولید و نگارش محتوا در پورتال سازمانی

شرکت های خصوصی ابتدا اقدام به تهیه یک استراتژی محتوایی یا نقشه راه می کنند. این نقشه راه مسیر منسجمی است که به وسیله آن بتوان تولید و بازاریابی محتوا را به نتیجه رساند. بدیهی است که این نتیجه همان افزایش فروش و کسب درآمد از طریق محتوا می باشد. شایان ذکر است که بازاریابی محتوا یکی از روش های بازاریابی درون گرا یا Inbound Marketing می باشد. تولید و بازاریابی محتوا موجب افزایش مشتریان بالقوه و به تبع آن، افزایش مشتریان بالفعل خواهد شد.

تقویم سردبیری محتوا


تقویم سردبیری محتوا (Content Calendar)

یکی از اصلی ترین الزامات شروع تولید و بازاریابی محتوا داشتن تقویم سردبیری محتوا می باشد. این تقویم یک برنامه ریزی منسجم و منظم می باشد که مطابق با آن، محتوا تولید و در وب سایت یا شبکه های اجتماعی درج می شود. وجود تقویم سردبیری محتوا باعث نظم در کار و سهولت رسیدن به اهداف محتوایی خواهد شد. تقویم محتوایی لزوما مختص شرکت های خصوصی نیست.
یک برنامه ریزی منسجم محتوایی می تواند هم در یک سازمان دولتی اجرا شود و هم حتی در یک شرکت خصوصی کوچک. افزون بر این ممکن است حتی یک فرد هم برای سایت شخصی خودش یک تقویم محتوایی داشته باشد. تقویم محتوایی یک مسیر برنامه ریزی شده و زمانبندی شده را محقق می کند که در قدم اول باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد. برای مثال می توان با بررسی تقویم محتوا تخمین مناسبی برای بودجه بندی محتوا از نظر هزینه داشت.
ابزارهای زیادی برای مدیریت تقویم سردبیری وجود دارد. یکی از مهمترین ها Microsoft Excel می باشد. در واقع با اکسل هم می توان یک تقویم سردبیری ایجاد کرد. ابزار دیگری که مشابه آن می باشد Google Sheets می باشد. افزون بر این، نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که به صورت تخصصی به این موضوع می پردازند که یکی از شاخص ترین آنها CoSchedule می باشد.

 

جمع بندی

همانطور که بررسی شد، سازمان های دولتی هم نیازمند اطلاع رسانی عمومی از طریق محتوا هستند. نمی توان گفت که بازاریابی محتوا صرفا مختص شرکت های خصوصی هست. سازمان های دولتی ممکن است قصد درآمدزایی از طریق محتوا را نداشته باشند و این کاملا صحیح است. اما تولید محتوا و اطلاع رسانی عمومی، مزایای بسیار زیادی همچون کاهش هزینه و فرهنگ سازی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

 

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 43585-021 واحد فروش پورتال سازمانی

الدرجة :  3.40 |  المجموع :  5

اللصوق
    تمّ إیجادها بواسطة  hamdollahi  فی التأریخ  1440/12/09
    مقالات

    Douran Portal
    رجاء أصبروا

    محصولات و خدمات
    6.1.7.0
    V6.1.7.0