چگونه از احساس مخاطب، برای UX بهتر در طراحی وب استفاده کنیم

به کارگیری تکنیک‌هایی هیجانی در طراحی وب

دورتال

 

شاید دقیقاً از این موضوع اطلاع نداشتید که 94 درصد از اولین برداشت کاربر از وب سایت یا پورتال کسب و کار شما از طراحی سایت شما ناشی می‌شود؟ در این مطلب ما قصد داریم، به نحوه برانگیختن احساسات مخاطبین در طراحی وب  برای ایجاد یک تاثیر عالی بپردازیم. همچنین بر ایجاد ارتباط احساسی مخاطب با وب سایت یا وب پورتال بر بهبود تجربه کاربری (UX) و افزایش نرخ تبدیل نگاهی خواهیم داشت.

 

 

چرا احساسات برای طراحی وب سایت اهمیت دارد؟

در اغلب مواقع، احساسات نقش مهمی در فرآیند نرخ تبدیل سایت شما ایفا می‌کند. درک احساسات کاربران و گنجاندن «هم‌حسی» در طراحی، به شما این امکان را می‌دهد که روابط طولانی مدت با کاربران ایجاد کنید و مردم احساس راحتی بیشتری در کار با بیزینس شما خواهند داشت. بدون احساسات و همدلی، فرآیند خلاقیت کوتاه می‌آید و بازدیدکنندگان کمتر به مشتری تبدیل می‌شوند.

 

4 نکته برای شروع طراحی وب حسی-هیجانی

 

اکنون بیایید به چهار نکته برای ترکیب عناصر طراحی که برای احساسات بازدیدکنندگان جذاب است و بهتر نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، بپردازیم.

 

1. یک شیرجه عمیق کیفی انجام دهید و شخصیت‌های کاربر نهایی را پرورش دهید

هر زمان که یک پروژه طراحی وب جدید (بزرگ یا کوچک) را شروع می‌کنید، در مورد کاربران نهایی مشتری تحقیق کنید تا فرصت‌ها را شناسایی کرده و اهداف نهایی پروژه را ترسیم کنید. شما به راحتی می‌توانید کاربران نهایی خود را با مشاهده داده های جمعیتی خود در Google Analytics و متقارن کردن آن با آنچه در مورد پایگاه کاربری خود می‌دانید شناسایی کنید.

 

 

هنگامی که شخصیت‌های کلیدی یک پروژه را شناسایی کردید، به این نکته توجه کنید که «عینک کاربر نهایی» خود را بزنید تا به شما کمک کند تا یک وب سایت را از چشم آن‌ها ببینید. با تظاهر به اینکه کاربر نهایی هستید، در ذهن خود این موارد را مدنظر قرار دهید:

با یک هدف مشخص (مثلاً خرید یک جفت کفش) وارد سایت شوید

به تمام احساسات و واکنش‌هایی که در هنگام مرور سایت دارید توجه کنید

ببینید آیا این سایت در هر مرحله از فرآیند خرید، ارزشی برای شما (کاربر) فراهم می‌کند؟

آیا موانعی را شناسایی می‌کنید که مانع از خرید یا ارسال فرم تماس بشود

همان مراحل را روی تبلت یا تلفن همراه انجام دهید تا UX را ارزیابی کنید، حلقه‌های گمشده را شناسایی کنید و اطلاعات نامشخص را مشخص شفاف تر کنید.

 

 

 

سپس هنگام استفاده از وب سایت‌های رقیب، همان مراحل را تکرار کنید و تمام مدت نقاط ضعف و قوت را یادداشت کنید. وقتی همه یادداشت‌ها را جمع آوری کردید، «عینک کاربر نهایی» را برداشته و شروع به ادراک و احساسِ واکنش‌هایی کنید که در هر سایت داشتید.

این روش علمی برای انجام یک تحلیل رقابتی کیفی است - و قرار دادن خودتان در جایگاه کاربر نهایی به شما امکان می‌دهد طرح‌هایی ایجاد کنید که برای نیازها و احساسات آن‌ها جذاب‌تر باشد.

 

2. ارسال نظرسنجی کاربران آنلاین

نظرسنجی‌های آنلاین ابزار بسیار مفیدی هستند. زمانی که می‌خواهید بازخورد مستقیم کاربران نهایی در مورد نیازها و احساساتی که سایت شما برمی‌انگیزد را زیر نظر داشته باشید. «غواصی عمیق کیفی» خود را در بازخورد کاربران نهایی برای ایجاد یک طرح پروژه طراحی وب همسان سازی کنید. قبل از شروع به فکر کردن در مورد سؤالاتی که می‌خواهید از شرکت کنندگان بپرسید، باید اهداف تحقیق خود را به وضوح مشخص کنید.

 

سوالات زیر را از خود بپرسید:

· با تکمیل این نظرسنجی چه چیزی را می‌خواهم بدانم؟

· چرا می‌خواهم بدانم و چه چیزی آن را ثابت می‌کند؟

· احتمال می‌دهیم نتیجه چه خواهد بود؟

· چگونه داده های خود را برای پاسخ به سوالات تجزیه و تحلیل کنیم؟

· آیا عوامل دیگری وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرم؟

هنگامی که پاسخ‌ها را جمع‌آوری کردید، می‌توانید بازخوردها را با هم مقایسه کنید و فرصت‌هایی را برای برآورده کردن بهتر نیازهای کاربران با طراحی خود شناسایی کنید.

 

مطالب مرتبط: 6 دلیل برای اینکه وبلاگ شما خوانده نمی‌‌شود

 

 

3. آزمون های سلیقه‌ای انجام دهید

در مرحله بعد، تست‌های ترجیحی به شما کمک می‌کند تا از بینش و احساسات مخاطبان استفاده کنید تا طراحی وب سایت خود را اصلاح کنید. فرض کنید شما پروژه طراحی وب خود را پس از انجام تحقیقات اولیه شروع کرده اید و وارد فاز قاب بندی یا نمونه سازی شده اید. اگر می‌خواهید درباره نمونه‌های اولیه خود، بازخورد دریافت کنید، آزمایش‌هایی با اولویت سریع، راهی مقرون‌به‌صرفه برای دریافت نظرات از افراد جدید است.

ابزارهای ترجیحی زیادی وجود دارد، مانند UsabilityHub که می‌تواند شما را با مخاطبان مرتبط کند تا انتخاب‌های طراحی وب شما را تأیید کرده یا شما را به مسیر جدیدی هدایت کند.

 

 

4. محتوای علمی، اطمینان بخش و منطقی ایجاد کنید

آخرین نکته ای که در این مقاله مطرح می‌کنیم یک آزمایش نیست و اگر وقت بگذارید و به جزئیات پروژه طراحی خود توجه کنید امتحانش مجانی است. در حین انجام آزمایش‌های بالا، احتمالاً مناطقی از تنش کاربر و احتمالاً مقداری مقاومت در برابر نرخ تبدیل پیدا خواهید کرد. تنش کاربر معمولاً به دلیل وجود کمبودهای وب سایت شما است:

محتوای آموزنده، اطمینان بخش، متقاعد کننده

امنیت بصری و سیگنال های ایمنی

سندیت داشتن اجتماعی

شفاف بودن فراخوان‌های اقدام (CTA)

 

 

پس از شناسایی مناطق پرتنش، می‌توانید محتوایی بنویسید تا به نگرانی‌های کاربران رسیدگی کنید و به آن‌ها کمک کنید در تجارت با شما اطمینان بیشتری داشته باشند.

بهبود طراحی وب و UX خود را شروع کنید!

 

تطبیق با نیازهای مخاطبان و ترکیب عناصر طراحی احساسی،  سطح طراحی سایت شما را افزایش می‌دهد و تبدیل‌ها را ساده می‌کند. اگر برای بازسازی پورتال ، طراحی سایت یا انجام ویرایش UX به کمک نیاز دارید، دورتال خوشحال می‌شود تا به شما کمک کند.

 

Average :  5.00 |  Submitted :  1

Tags
    Created by  ershadi  on  5/15/2022
    مقالات

    Douran Portal
    Please wait ...

    محصولات و خدمات
    6.1.7.0
    V6.1.7.0