نکاتی که هنگام انتخاب نام دامنه خود باید در نظر بگیرید

راهنمایی برای پیدا کردن نام دامنه مناسب برای شما

 

 

نام دامنه پورتال سازمانی

 

 

نام دامنه وب سایت یا دامنه پورتال شما، فقط یک تعامل اولیه مشتریان شما با برند شما نیست. این اولین فرصتی است که می‌توانید داستانی در مورد اینکه چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و تا چه حد باید برای مشتری خود اهمیت دهید بیان کنید. در دنیای دیجیتالی فزاینده، این موضوع نه بخشی از کار، بلکه «همه چیز» است.

در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام دامنه‌ی توصیفی به خاطر داشته باشید.

 

در ذهن ماندگار باشد

نام دامنه شما اولین فرصت شما برای ایجاد یک تاثیر ماندگار بر روی مشتریان است. مشتریانی که برای اولین بار از وب سایت و پرتال سازمان شما بازدید می‌کنند باید بفهمند که شما چه هویتی دارید و چه کسی هستید.

ابتدا، نام تجاری یا نام شرکت شما را بدانند، این دامنه سطح دوم شما (SLD) یا همان چیزی است که قبل از نقطه (دات) در دامنه پورتال یا سایت شما قرار می‌گیرد. گام بعدی تعیین این است که برند شما در چه دسته ای فعالیت می‌کند، که در غیر این صورت به عنوان «چه چیزی» شما شناخته می‌شود. شرکت شما چه کاری انجام می دهد؟ شما جزء کدام دسته جامعه الکترونیک هستید؟ TLD ها یا کلمه بعد از نقطه (دات) اغلب در حال پاسخ به این سوال هستند.

شرکت colombia.travel را به عنوان مثال در نظر بگیرید. حتی قبل از اینکه این وب‌سایت را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که این شرکت چه ماهیتی دارد؛ یک شرکت مرتبط با گردشگری، که با پسوند دامنه آن .travel مشخص شده است، که به افراد کمک می‌کند برای سفر به کلمبیا برنامه‌ریزی کنند.

این تیز هوشی در انتخاب نام دامنه پورتال و وبسایت، در دو کلمه ساده، به برندسازی و قصه گویی فوری رسانده است.

 

جزئیات را لو ندهید

بیان خلاصه‌ی داستان منحصر به فرد برندتان نباید به معنای قربانی کردن جزئیات متمایز کسب و کارتان باشد. دامنه شما باید به اندازه نام تجاری شما منحصر به فرد و بدون ریسک باشد. بسیاری از شرکت ها، با توجه به تعداد زیادی پسوند دامنه قدیمی که قبلاً استفاده شده است، یافتن نام دامنه پورتال ایده آل را دشوار می‌کنند.

وقتی DripKit Coffee متوجه شد که به این طریق ممکن است نام تجاری خود را به خطر بیندازد، راه حل جدیدی پیدا کرد. به جای تغییر نام برای انطباق با پسوندهای محدود دامنه قدیمی، یک پسوند جدید به کار برد: .coffee.

نام دامنه جدید آن، dripkit.coffee، داستان برند را با مزایای اضافی کلمات کلیدی توصیفی بازگو می کند.

 

شامل کلمات کلیدی

در یک چشم انداز دیجیتال رقابتی، کلمات کلیدی، راه حلی برای ایجاد یک دامنه مرتبط هستند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها تلاش خود را برای کلمات کلیدی روی نوشتن وبلاگ متمرکز می‌کنند، شما می‌توانید با گنجاندن کلمات کلیدی SEO که می‌خواهید در دامنه خود رتبه‌بندی کنید، این یعنی در استارت کار، شما می توانید از لحاظ سئویی، از یک سکوی پرتاب برای سئوی پورتال یا سایت خود استفاده کامل کرده باشید.

به عنوان مثال، نام دامنه SEO.services قبلاً دارای یک جستجوی کلیدواژه محبوب است: «خدمات SEO»

این استراتژی آن را جلوتر از رقبای با کلمات کلیدی بسیار مرتبط در دامنه آن قرار می دهد.

 

در نظر گرفتن فرصت های سئو

در عین حال مهم است که در مورد نحوه جستجوی مخاطبان برای محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید نیز دقیق فکر کنید. اگر نام دامنه شما شلوغ، طولانی یا گمراه کننده باشد، مشتریان جدید کمتر شما را پیدا می کنند.

عبارت نام دامنه پورتال یا وبسایت باید نشان دهنده برندی باشد که با مشتریان خود هماهنگ است. مثلاً اگر شما صاحب یک کسب و کار در زمینه فروش مواد اولیه شیرینی پزی باشید، باید از کلماتی استفاده کنید که اشاره ای به پخت و پز، مواد اولیه و کیک و شیرینی داشته باشد.

یا کاری که شرکت دوران برای محصول پورتال خود انجام داده است که کلمه دوران و پورتال را ادغام کرده و نام دامنه «دورتال» را در نهایت با کوتاه ترین و رسا ترین حالت برای پایگاه اینترنتی خود ثبت کرده است.

 

تا حد ممکن کوتاه باشد

حتماً پیش آمده است که یک مقاله طولانی خوانده باشید یا یک ویدیوی آنلاین را تماشا کرده اید که درنهایت به اصل مطلب نرسیده باشید، و در آخر به سایت و ویدیوی دیگری مراجعه کرده اید. همین امر می تواند در مورد دامنه شما نیز صادق باشد. دامنه های طولانی، پر حرف یا پر از خط تیره (Dash) ، برای خواندن دشوار است و برای برند تجاری شما یک ابزار ضعیف تبلیغاتی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، مدل های توصیفی کوتاه، متمایز بوده و برای بخاطر سپردن آسان هستند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید دامنه خود را کوتاه و در عین حال توصیفی نگه دارید، ذخیره کاراکترها با حرکت دادن یک کلمه به سمت راست نقطه است.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها از پسوندهای دامنه جدیدی استفاده می‌کنند که نام و پسوند آن‌ها را ترکیب می‌کند، مانند io.games. که این باعث می‌شود بلافاصله، مشتریان بدانند که بازی های io را کجا می توانند پیدا کنند.

 

مبهم یا دوپهلو نباشد

در حالی که ایجاد کنجکاوی و وسوسه در مورد مشتریان شرکت شما می‌تواند مفید باشد، مهم است که از ابهام یا چند معنایی جلوگیری کنید. نام دامنه شما فرصتی است برای گسترش برند خود و به اشتراک گذاشتن اینکه چه کسی هستید - نه اینکه برای مشتریان سوال ایجاد کنید که واقعاً شما چه هویتی دارید.

از از ظرفیت واژگانی تمام برای دامنه پورتال یا سایت خود برای گسترش نام تجاری تان استفاده کنید و به مشتریان جدید درباره خود بگویید، همانطور که سایت پورتال خبری positive.news (اخبار مثبت) این کار را انجام می دهد. این پورتال خبری با نام دومین خود، ماموریت بلافاصله قابل تشخیص است و یک معرفی خوب از خودش به نمایش می گذار؛ ما اخبار خوب را منتشر می کنیم! در عین سادگی این عبارت، شفافیت و اشاره مستقیم با قدرت وجود دارد.

 

نام دامنه پرتال سازمانی

 

 

بررسی دقیق املاء

دامنه شما همچنین فرصتی برای ایجاد اعتماد برای مشتریان است. برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از پرتال یا وبسایت بازدید می کنند، یک اشتباه املایی یا یک املای کمی دور از نوشتار واقعی در نام دامنه شما می تواند دلیل عدم بازگشت آن‌ها باشد. دامنه غلط املایی همچنین می تواند تهدیدات امنیتی برای مخاطبان شما ایجاد کند – پس حتما قبل از انتخاب آن، مشاوره و بررسی زیادی کنید.

 

عدم آسیب پذیری

امنیت سایبری همیشه مهم ترین آیتم بوده و این در مورد انتخاب نام دامنه شما نیز صدق می‌کند. هنگام تصمیم گیری در مورد نام دامنه مناسب برای برند تجاری خود، تحقیق فنی را انجام دهید تا مطمئن شوید پسوندی که انتخاب می کنید عاری از آسیب پذیری های امنیتی است.

در میان رقبا با یک نام دامنه قوی و منحصر به فرد که تصویری از شما را در نگاه اول ترسیم می کند، متمایز شوید. نام های دامنه توصیفی بیشتری را کاوش کنید و دریچه دنیایی از امکانات فراموش نشدنی را برای برند یا تجارت خود باز کنید.

 

سعی کنید از اعداد خودداری کنید

این مورد از نظر شنیداری دارای اهمیت است. همانطور که قبلاً ذکر شد، نام دامنه شما باید ساده باشد. در حالی که نام دامنه را ساده نگه دارید، به خاطر داشته باشید که از اعداد اجتناب کنید. این عامل باعث حواس پرتی می‌شود. اما احتمالاً بپرسید: «اگر من در دامنه خود از اعداد استفاده شود، بدترین چیزی که می‌تواند رخ دهد چیست؟» فراموش نکنید که افرادی که نام وب سایت شما می‌شنوند، نمی توانند تشخیص دهند که آیا عدد یک عدد/کاراکتر است یا باید املای آن مشخص شود. پس باید پیدا کردن وب سایت خود را بسیار ساده کنید، تا جستجوگران دلسرد نشوند. ممکن است آن‌ها را به سایت های رقیب خود هدایت کنید.

 

انتخاب پسوند دامنه

پسوند دامنه نقش مهمی در روند ایجاد نام دامنه ایفا می‌کند. برای مشتریان و اهداف بازاریابی، پسوند دامنه مناسب همیشه اهمیت دارد. بسیار توصیه می‌شود که با پسوند دامنه «.com» را انتخاب کنید اما چرا؟

زیرا .com یکی از قدیمی ترین پسوندهای دامنه است و کاربران اینترنت عموما با این پسوند آشنا هستند. به همین دلیل است که داشتن یک نام دامنه  .comمی‌تواند به افزایش اعتماد مشتری یا افزایش درک آن‌ها از برند شما کمک کند.

طبق مطالعات، 91 درصد از افراد پسوندهای com، .net و org را به عنوان مقصد مورد اعتماد خود در اینترنت ارزیابی می‌کنند. البته در کشور ما پسوند .ir هم به دلیل داشتن مجوز های دولتی الکترونیکی، از پسوند های قابل اعتماد و تا حدودی محبوب به حساب می‌‍‌آید.

 

 

 

گفتار پایانی

نام دامنه پورتال شما یا  آدرس وب سایت شما است و برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است که هنگام انتخاب نام دامنه باید از بهترین روش ها پیروی کنید. نشانی اینترنتی ای که افراد هنگام بازدید پورتال و سایت شما می بینند چیزی است که بازدیدکنندگان وقتی در مورد آن با دوستان صحبت می کنند چگونه به صفحات وب شما مراجعه می کنند و وقتی می خواهند برای مشاهده محتوای بیشتر دوباره به شما برگردند وب پورتال یا سایت شما را شناسایی می کنند. نیازی به گفتن نیست، این سنگ بنای مهم کمپین بازاریابی دیجیتال شما است و شما تأثیر بسزایی در موفقیت و پتانسیل وب پورتال و  سایت شما خواهد داشت. پس مطمئن شوید که در انتخاب مورد نظر خود مدت زمانی را فکر کرده یا گروه مشاوری در حد توان مجموعه تان تشکیل دهید.

 

Average :  4.40 |  Submitted :  10

Tags
    Created by  ershadi  on  10/23/2021
    مقالات

    Douran Portal
    Please wait ...

    محصولات و خدمات
    6.1.7.0
    V6.1.7.0