• پزشکی و سلامت

    پلتفرم‌های پورتال سلامت الکترونیک کنونی تنها در صورتی از متقاضیان خدمات سلامت پشتیبانی می‌کنند که قبلاً ثبت‌نام کرده باشند و از یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی خدمات دریافت کرده باشند (به عنوان مثال، بیمارستان، کلینیک انتقال خون و غیره). این پورتال ها معمولاً به یک سیستم مرکزی متصل می‌شوند. علاوه بر این، این پورتال‌ها از این جهت محدود هستند که فقط برای این بیماران به استثنای والدین، بستگان و سایرینی که در ارائه مراقبت از بیمار مشارکت دارند، در دسترس هستند. در نهایت، تعداد فزاینده ای از مردم مایل اند از لحاظ دسترسی بیشتر به سوابق پزشکی و خدماتی که دریافت می کنند، استقلال بیشتری در مورد سلامت خود داشته باشند. در این کار، با ایجاد یک پورتال بیمار با هدف مراقبت های غیر اولیه، مراقبت های خانگی و/یا مراقبت های بهداشتی ویژه برای متقاضیان خون، به این محدودیت ها پرداخته می‌شود. پورتال پزشکی وسلامت می‌تواند در کنار مزایای پورتال‌های موجود (به عنوان مثال، برنامه‌ریزی آنلاین، نظارت و اشتراک‌گذاری اطلاعات) به خدمات مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر درمانگاه و مراقبت در منزل کمک کند. پورتال پزشکی و سلامت ایمن، قوی، انعطاف پذیر و کاربر پسند است. پورتال پزشکی و سلامت اغلب یک وب سایت آنلاین با درگاه ورود امن است که به متقاضیان خدمات سلامت امکان دسترسی راحت و 24 ساعته به اطلاعات سلامت شخصی را از هر نقطه با اتصال به اینترنت می‌دهد.

    با استفاده از یک نام کاربری و رمز عبور ایمن، متقاضیان خدمات سلامت می‌توانند اطلاعات بهداشتی مانند:

    تاریخچه نوبت دهی

    شرایط و وضعیت انتقال خون

    بازدیدهای اخیر پزشک

    خلاصه ترخیص

    داروها

    ایمن سازی ها

    آلرژی

    نتایج آزمایشگاهی و...

     

     

    برخی از پورتال های پزشکی و سلامت نیز به شما امکان این را می دهند که:

    بصورت ایمن به پزشک مشاور پیام دهید

    دوباره پر کردن نسخه را درخواست کنید

    ویزیت غیر فوری را برنامه ریزی کنید

    مزایا و پوشش بیمه ای را بررسی کنید

    اطلاعات تماس خود را را به روز کنید

    پرداخت ها را انجام دهید

    دانلود و تکمیل فرم ها را بصورت آنلاین در دسترست داشته باشید

    مطالب آموزشی را مشاهده نمایید

    با پورتال سلامت خود می‌توانید وضعیت جسمی و مراقبت خود را کنترل کنید. پورتال های انتقال خون همچنین می‌توانند در وقت شما صرفه جویی کنند، به شما در برقراری ارتباط با مراکز انتقال کمک کنند و از مراقبت بین ویزیت ها پشتیبانی کنند.

    پورتال های سلامت الکترونیک نه تنها برای بیماران، بلکه برای ارائه دهندگان خدمات و کارکنان نیز مزایایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، زمانی که بیماران مجبور به تماس برای تعیین نوبت دهی هستند و خطوط تلفن مرکز مشغول هستند، جریان کلی مراقبت از بیمار را مختل می‌کند و می تواند تأثیر منفی بر بهره وری و درآمد کلینیک داشته باشد. بنابراین، از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات، سیستم رزرو نوبت الکترونیکی از طریق پورتال‌های سلامت الکترونیک دارای پتانسیل واضحی برای مزایایی از جمله کاهش نرخ عدم مراجعه، افزایش رضایت کارکنان، کاهش زمان صرف شده کارکنان برای رزرو نوبت‌های بیمار، و افزایش رضایت و راحتی بیمار است.

    با توجه بیشتر به استفاده از پورتال‌های سلامت الکترونیک آنلاین در کشورهای مختلف در سراسر جهان، یافتن یک چنین سیستم یا پورتال آنلاینی که «برای همه مناسب باشد» بسیار چالش برانگیز شده است.

     

     



6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0